Saleen S7

Saleen S7

Het is weer tijd voor een nieuwe ronde van de Jubilerende Klassieker. Dit keer zetten we een Amerikaanse sensatie in de spotlights: de Saleen S7. Met zijn koolstofvezel constructie, middenmotorlayout en raceauto-DNA vormde hij het gedurfde visitekaartje van Steve Saleens ambitie.

De S7 werd in 2000 geïntroduceerd als de eerste volledig in-house ontwikkelde straatauto van het bedrijf van Steve Saleen. Onder de koolstofvezel carrosserie lag een handgebouwde 7.0-liter V8, goed voor 550 pk. Een indrukwekkend vermogen voor een auto die niet alleen brute snelheid bood, maar ook was ontworpen met het circuit in gedachten. De constructie en techniek waren sterk geïnspireerd op Le Mans-prototypes, waardoor de S7 meer weg had van een racewagen met kenteken dan van een conventionele supercar.

Het design was onmiskenbaar functioneel én dramatisch. De brede wielkasten, diepe luchtinlaten en lange, vloeiende lijnen zorgden voor een agressieve uitstraling die destijds ongeëvenaard was. Ook het interieur ademde pure sportiviteit: lichtgewicht materialen, een minimalistische cockpit en alles gericht op de bestuurder. Waar luxe geen prioriteit was, maakte de S7 dat ruimschoots goed met karakter en aanwezigheid.

Vandaag de dag is de Saleen S7 een uiterst zeldzame verschijning. Slechts een klein aantal exemplaren werd gebouwd, waardoor hij inmiddels is uitgegroeid tot een icoon onder verzamelaars. De S7 symboliseert het tijdperk waarin supercars nog rauw, direct en compromisloos waren. Een tijd waarin pure mechaniek de hoofdrol speelde.

Heb jij ook een auto van (bijna) 25 jaar of ouder en wil je deze goed verzekeren? Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken!



U bezoekt de website in Internet Explorer, deze browser is verouderd. Wij kunnen u niet garanderen dat de website optimaal functioneert. Wij raden u aan een andere browser te gebruiken.