Opel Astra Coupé Bertone

Het is weer tijd voor een nieuwe ronde van de Jubilerende Klassieker. Dit keer zetten we een elegante verschijning uit het begin van deze eeuw in de spotlights: de Opel Astra Coupé van Bertone. Geïntroduceerd in 2000, was deze sportieve variant van de Astra G een opvallende verschijning dankzij zijn stijlvolle lijnenspel en Italiaanse designinvloeden.
De Opel Astra Coupé werd ontworpen in samenwerking met het gerenommeerde designhuis Bertone, dat verantwoordelijk was voor het exterieurdesign en ook de productie verzorgde in Turijn. Het resultaat was een strak gelijnde en tijdloze coupé, die zich duidelijk onderscheidde van de reguliere Astra-modellen. De lage daklijn, langere portieren en elegante proporties gaven de auto een sportief en volwassen karakter.
Onderhuids deelde de Coupé zijn techniek met de Astra G, maar het model werd leverbaar met krachtigere motoriseringen. De topversie, de Astra Coupé Turbo, beschikte over een 2.0-liter turbomotor met 192 pk en leverde indrukwekkende prestaties voor zijn tijd. Daarmee sprintte de auto in slechts 7,5 seconden van 0 naar 100 km/u.
Niet alleen op de openbare weg, maar ook op het circuit maakte de Astra Coupé indruk. Opel zette het model in bij DTM (Deutsche Tourenwagen Masters). De raceversie had weinig meer gemeen met de straatauto, maar het scherpe ontwerp en de opvallende prestaties droegen bij aan de sportieve uitstraling van het model. De aanwezigheid in de DTM onderstreepte Opels ambitie om zich te profileren als serieuze speler in de sportieve middenklasse.
Vandaag de dag begint de Opel Astra Coupé van Bertone steeds meer erkenning te krijgen als moderne klassieker. Het unieke design, de solide techniek en het relatief zeldzame karakter maken hem geliefd bij liefhebbers van youngtimers en stijlvolle coupés. Goed onderhouden exemplaren worden schaars en stijgen langzaam in waarde.
Heb jij ook een auto van (bijna) 25 jaar of ouder en wil je deze goed verzekeren? Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken!